Прокуратура Києва виступила проти добудови Подільсько-Воскресенського мосту за 183 млн грн

Прокуратура Києва виступила проти добудови Подільсько-Воскресенського мосту за 183 млн грн

У Київській міській прокуратурі засудили настільки нерозумне витрачання бюджетних грошей. Додає аргументів те, що під час війни у столиці є куди більш важливі видатки. Рішення про виділення коштів на добудово Подільсько-Воскресенського мосту було ухвалено депутатами Київрали 11 жовтня 2022 року. Міст мали відкрити до кінця 2021 року, але ніяк не складається.

Київська міська прокуратура висловила занепокоєння рішенням депутатів та закликала владу Києва якнайшвидше переглянути рішення про виділення 183 млн грн на добудову моста. Як зазначають у прокуратурі, потреба у будівництві Подільсько-Воскресенського мостового переходу через річку Дніпро визначена генпланом Києва на 1985-2055 роки. Роботи з будівництва мосту розпочались у 1993 році та тривають до теперішнього часу. За цей період кошторисна вартість будівництва мостового переходу неодноразово збільшувалась та станом на 13 жовтня 2021 року затверджена у розмірі 19,9 млрд гривень.

Подольсько-Воскресенський міст
Подольсько-Воскресенський міст

Як підкреслюють у міськпрокуратурі, з початку війни внаслідок ракетних ударів ворога по інфраструктурі столиці знищено або пошкоджено значну частину житлових і громадських будівель, об'єктів інфраструктури. Багато об’єктів на даний час не відновлені та їх відновлення потребує значного часу і коштів. Виділення під час війни додаткових 183 млн грн на мостовий перехід, на думку прокуратури, «суперечить здоровому глузду та не сприяє раціональному використанню коштів міського бюджету». При цьому добудувати міст не можуть вже майже 30 років, а на нього загалом витратять майже 20,1 млрд грн.

Керівник Київської міської прокуратури звернувся до Віталія Кличка з проханням винести на розгляд сесії Київради питання про відміну вказаного рішення та направити ці кошти на більш нагальні потреби столиці. Також він попросив більш зважено ставитися до використання бюджетних грошей під час війни. Зазначимо, що особисте прохання прокурора ні до чого не зобов’язує. Справи по цьому епізоду прокуратура не відкривала, але, можливо, відкриє, якщо мер столиці і депутати міськради не дослухаються.

ЩО ВІДОМО ПРО БУДІВНИЦТВО МОСТУ

Як ми писали раніше, вперше про потребу у новому мості заговорили наприкінці 80-х років. Тоді цей намір зафіксували у Генплані столиці

Прокуратура Києва виступила проти добудови Подільсько-Воскресенського мосту за 183 млн грн 2

Фото – сайт «Слово і діло»

Старт будівництва починається з 1993 року, коли міська рада столиці затвердила техніко-економічне обґрунтування робіт. На той момент проєкт оцінювався в 40 млрд 701 млн купоно-карбованців. Закінчити будівництво планували до 2002 року, але в 1997-му роботи зупинили.

У 2002 році про міст знов згадали і на роботи виділили 4 млн грн. Через десять років кошторис виріс до 7 млрд 628,1 млн грн. У 2016 році вартість будівництва виросла до 11 млрд 251,2 млн грн. В Київраді це пояснили зміною проєкту, який передбачав шість смуг руху транспорту і дві колії для метрополітену.

Кошти хоч і виділяли. Проте не всі витрачали. Згідно з даними аудиту, з 2002 по 2017 роки на будівництво мосту з міського бюджету було виділено 4,7 млрд грн, з яких освоєно лише 4 млрд. Зокрема, з 1,1 млрд грн, виділених на 2017 рік, було освоєно лише 512 млн грн. Отже, з 11,3 млрд грн на будівництво моста на 1 січня 2018 року було виділено лише 46% необхідних коштів, а освоєно лише 35,7% — трохи більше ніж третину.

Прокуратура Києва виступила проти добудови Подільсько-Воскресенського мосту за 183 млн грн 3

У 2021 році проєкт знов переглянули. Його вартість після цього виросла до 19 млрд 921,6 млн грн. Це пояснили зміною будівельних норм і необхідністю зробити ще один з’їзд і заїзд на міст із Троєщини.

Рік тому мер Києва Віталій Кличко пояснив, чому відкриття мосту відкладається. «На одній із нарад, де мені розповідали про те, що у нас можлива затримка з введенням мосту в експлуатацію, я звернувся до профільного заступника, відповідального за транспортну інфраструктуру і Подільсько-Воскресенський міст зокрема, — говорив Кличко в інтерв’ю у жовтні 2021 року. — Я йому сказав: міст повинен бути готовий наприкінці року, це жорстка вимога. Мені не подобається, коли камені летять в мою сторону, а зобов’язання, яке ви дали, не відповідає дійсності. Тому якщо міст не поїде, той, хто надав мені неправдиву інформацію, працювати тут не буде».

Проте, хтось таки, мабуть, втратив посаду. Тому що святкового відкриття під кінець минулого року так і не відбулося. Хоча в червні 2021 року Кличко заявляв — роботи на Подільсько-Воскресенському мостовому переході вже на фінальній стадії будівництва. А от завершення будівництва мосту - є важливою обіцянкою Кличка, за яку постійно дорікають.

Що просили у Кличка кияни у серпні та вересні за допомогою електронних петицій - читайте за посиланням.

Дмитро Чернишов

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.