Кличко підігрує таксистам: у Київраді зареєстрували ініціативу проти зупинок транспорту під час тривог

Кличко підігрує таксистам: у Київраді зареєстрували ініціативу проти зупинок транспорту під час тривог

На сайті Київради 26 вересня був опублікований проєкт рішення щодо безперебійної роботи громадського транспорту у столиці під час повітряної тривоги. Якщо цю ініціативу підтримають, то наземний транспорт і метро будуть стабільно їздити за виключенням комендантської години. Це може змінитися у разі прямої загрози безпеці водіїв та пасажирів.

Згідно із поясненнями, у Києві діє програма розвитку транспортної інфраструктури до 2023 року. Її мета – пересадити пасажирів з маршруток на громадській транспорт, який з багатьох причин кращий. Одна з них – це екологічність, адже тролейбуси та метро не вимагають палива.

«Проте Радою оборони міста Києва ухвалено протокольне рішення від 29.07.2022 №16 про особливості роботи громадського транспорту під час повітряної тривоги, а саме з 1 серпня 2022 року зупинку роботи наземного громадського транспорту під час повітряної тривоги, - йдеться у документах. - Дане рішення перетворює наземний громадський транспорт на такий, який не гарантує, що пасажир дістанеться до точки призначення».

Тобто, всі намагання зацікавити киян електричним муніципальним транспортом зійшли нанівець, і на дорогах знов панують таксі та маршрутки. «Таке рішення (зупинка під час тривог – ред.) також збільшує збитки перевізників та витрати пасажирів, які вимушені обирати інший вид транспорту, зокрема таксі, та втрачати час. Також проблемним питанням є зупинка громадського транспорту під час повітряної тривоги близько до початку комендантської години», - вважають автори проєкту рішення.

Крім цього, автори документу пропонують видати працівникам Київпастрансу і метрополітену перепустки, щоб люди могли спокійно дістатися після роботи додому під час комендантської години. Виявляється, що за час воєнного стану цього не було зроблено.

Чому треба відмінити заборону на поїздки під час тривог

Основна мета рішення Ради оборони Києва – це підвищення безпеки пасажирів. За задумкою, у цей момент всі пасажири повинні вийти з транспорту і піти шукати найближче укриття. Але реальність інша – пасажири або залишаються в транспорті, або скупчуються на зупинках.

Кличко підігрує таксистам: у Київраді зареєстрували ініціативу проти зупинок транспорту під час тривог 1

Тобто люди не відкладають свої справи та зустрічі, як гадали у Раді оборони, і продовжують добиратися іншим транспортом. Для того, щоб здоровий глузд переміг, на сайті звернень до міського голови зареєстрували петицію. В ній просили повернутися до безперебійної роботи  громадського транспорту під час повітряної тривоги.

«Рішення зупиняти транспорт під час повітряних тривог є необґрунтованим та шкідливим для жителів міста та економіки столиці. Його ухвалювали люди, які ніколи не користувалися громадським транспортом і їздять тільки на автомобілях, — написав автор петиції Олександр Гречко. — Немає жодного дослідження та аналізу, яке б свідчило про те, що ракети летять в транспорт чи зупинки. Ракети летять по всій Україні незалежно від ситуації з транспортом». Зауважимо, що в Окружному адміністративному суді Києва теж намагаються оскаржити це рішення.

Наприкінці серпня на засіданні транспортної комісії Київради розглянули та підтримали петицію щодо скасування зупинки громадського транспорту під час тривог. Проте, мер Києва Віталій Кличко, який головує у Раді оборони столиці вирішив, що надійніше залишити все як є.

«Рішення Ради оборони міста Києва ухвалювалося з урахуванням оцінки поточної та прогнозованої безпекової ситуації в столиці, а отже буде переглянуте виключно за умови її суттєвої стабілізації та надходження відповідних рекомендацій від Державної служби України з надзвичайних ситуацій, — йдеться у відповіді. — Призупинення роботи комунального транспорту під час повітряної тривоги не несе для пасажирів жодних додаткових витрат, оскільки після її завершення вони можуть скористатися попередньо сплаченими проїзними документами».

Можливо, що в Київраді просто не знають, як це їздити громадським транспортом. На засідання транспортної комісії Київради автор петиції Олександр Гречко приїхав саме на ньому. Проте, більш ніхто з чиновників не обрав тролейбус чи метро.

«2 місяці дії абсурдного рішення Ради оборони Києва показало, що воно ніяк не покращило безпеку киян. Комунальний транспорт втратив платоспроможних пасажирів і можливості для зменшення збитковості. Комунальний транспорт добивають. У програші кияни та переселенці, зате у виграші маршрутники і таксисти», - вважає Гречко.

Інформатор Гроші писав, що на засіданні транспортної комісії Київради розглянули та підтримали петицію щодо скасування зупинки громадського транспорту під час тривог.

Ірина Логуш

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.