Информатор Деньги

Киев

Київметробуд оштрафували на 139 млн за будівництво метро на Виноградар: у чому справа

Прокуратура Києва повідомила про штраф у 139 млн грн для генпідрядника будівництва метро на житловий масив Виноградар. Таке рішення виніс суд. Йдеться про АТ «Київметробуд». Гроші будуть сплачені до столичного бюджету. Подробиці справи – у нашому матеріалі.

«Північний апеляційний господарський суд підтримав позицію столичної прокуратури та залишив в силі рішення суду першої інстанції, яким задоволено позов прокурора про стягнення з генерального підрядника будівництва двох нових станцій метро Сирецько-Печерської лінії метрополітену понад 139 млн грн до столичного бюджету», — йдеться у релізі столичної прокуратури. Як встановила прокуратура, будівельна компанія використала не за цільовим призначенням кошти місцевого бюджету, які були виділені на фінансування будівництва лінії метрополітену від станції «Сирець» до житлового масиву Виноградар. Це заборонено законом.

Наприкінці 2018 року АТ «Київметробуд» виграло тендер на будівництво лінії метро від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар. Організатор тендер – комунальне підприємство «Київський метрополітен». Початкова вартість угоди становила 5 млрд 981 млн 268 тис. 736 грн. Як вважає  слідство, за допомогою «корупційних зв’язків в Кабінеті міністрів» генпідрядник отримав змогу отримати аванс у розмірі 95% (замість 30%) і користуватися ним 24 місяці (замість трьох місяців).

Але будівництво йшло повільно і вчасно компанія не вкладалася. Ще більше все затягнулося після того, як у лютому 2020 року співробітники Служби безпеки України провели обшуки у КП «Київський Метрополітен», «Київметробуд» та у їхніх структурних підрозділах, в «Укргазбанку» та його відділеннях. Прокуратура через суд накладала арешти на банківські рахунки АТ «Київметробуд».

Після отримання контракту фірма поклала на депозит близько 1,7 млрд грн. Тільки за 2019 рік фірма отримала понад 139 млн грн відсотків.  Потім у листопаді 2021 року прокуратура вимагала від приватних метробудівників 183 млн грн, бо отримані бюджетні кошти таким чином використали не за призначенням. Порушення в тому, що за умовами договору та за законом гроші компанія могла використати лише для будівництва метро. У вересні 2022 року прокуратура вже вигравала справу по цих грошах. Тепер ці відсотки, які отримала фірма з депозитів, будуть повернуті до бюджету міста.

Будівництво метро на Виноградар розпочалося навесні 2019 року. У червні 2021-ого мер Віталій Кличко заявляв, що до кінця цього року відкриють як мінімум одну станцію метро «зеленої» гілки у напрямку Виноградаря. До листопада 2021 року у Києві планували збудувати першу чергу дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» до станції «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та відгалуженням у бік та станції «Виноградар». Згідно з бюджетом на 2022 рік, загальна вартість робіт з будівництва метро на Виноградар склала б 11,1 млрд грн. Але війна завадила реалізації цього проєкту.

У той же час роботи з будівництва метро на Виноградар у Києві будуть продовжені. В Київській міській військовій адміністрації заявили, що не відмовилися від проєктів, які були заплановані до війни. Але точних дат не називають. Про це заявив перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Микола Поворозник.

Що відомо про «Київметробуд»

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, компанія АТ «Київметробуд» існує з 1994 року, а до 1996-го існувала як Українська державна корпорація з будівництва метрополітенів та тунелів «Укрметротоннельбуд». Підприємство має 70-річний досвід у будівництві метрополітену та підземних споруд. У судовому реєстрі наразі є 486 рішень стосовно цього підприємства. З 2016 року фірма підписала 17 договорів на виконання робіт на понад 7 млрд грн, найбільше – для київського метрополітену.

У 2020 році ми писали, що кінцевим бенефіціаром «Київметробуду» є російський бізнесмен Сергій Кияшко, який з 2009 року контролював 50% підприємства. Згодом з москви (де він був прописаний до 2017 року) він переїхав до Києва. У компанії неодноразово змінювалися власники. Акції підприємства були записані на КОНТЕМПОРАРІ КОНСТРАКШН СІСТЕМЗ ЛЛП з Великобританії (23,39%), ВАНТАРІС ЛТД (Vantaris LTD) з Британських Віргінських островів (22,77%), на офшор SUN CAPITAL PRIVATE FOUNDATION (САН КАПІТАЛ ПРАЙВІТ ФАУНДЕЙШН) з Панами (15%) та компанію T&A INDUSTRIES LTD з Домініки (8,37%). Тепер офіційними власниками вказані Сергій Волков та Анатолій Вернигора (по 23,39%), Руслана Ткача (8,37%), а доля фірм з Панами та Віргінських островів актуальна.

Ми писали, чому будівництво метро на Виноградар подорожчає на 70 млн грн – потрібно внести правки у документи та здійснити інженерні вишукування.

Дмитро Чернишов

Copyright © 2007-2018 Информатор - Региональное интернет-издание.
При полном или частичном использовании материалов сайта ссылка
на сайт интернет издания dengi.informator.ua как источник информации обязательна.

Наверх

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: