Метро на Виноградар у Києві подорожчає на 70 млн грн: що зміниться

Метро на Виноградар у Києві подорожчає на 70 млн грн: що зміниться

Комунальне підприємство «Київський метрополітен» замовило коригування проєкту будівництва метро від станції «Сирець» до ж/м Виноградар у Подільському районі. На проєктні роботи з будівництва метро витратять 69,43 млн грн. Їх замовили ТОВ «КБ «Теплоенергоавтоматика» з Одеси. Що за бюджетні кошти зробить ця фірма – дізнайтеся у матеріалі Інформатор Гроші.

Про подорожчання робіт стало відомо з платформи публічних закупівель ProZorro. Договір підписали 30 грудня 2022 року. На виконання робіт фірма матиме рівно 1 рік – до 30 грудня 2023 року. Мова йде про першу чергу будівництва – дільниця від ст. «Сирець» до ст. «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. «Виноградар».

Згідно з описом у технічній специфікації, підряднику потрібно буде скоригувати затверджено у 2018 році рішенням Київради проєкт по будівництву метро на ділянці. Йдеться про інженерні описові проєкти для проведення робіт. При цьому до виконання проєктних робіт можуть бути залучені субпідрядники. Потрібно буде надати замовнику результати інженерно-вишукувальних робіт, з уточнення даних і рішень, прийнятих в затвердженому проєкті; науково-технічного супроводу; а також супроводу відкоригованих проєктних рішень та усунення всіх зауважень, виявлених експертною організацією. Що має змінитись:

  • додадуть до джерел фінансування інвестиційні кошти, зараз це гроші з міського бюджету;
  • впишуть пункт про можливість запуску кожної з трьох черг будівництва окремо;
  • планують включити витрати на можливі знесення або перенесення будівель і зелених насаджень на території забудови, а також компенсації їхнім власникам;
  • поблизу входу до станцій мають встановити сміттєві баки і облаштувати місця для паркування спецтранспорту.

Пізніше ці документи потрібно буде узгоджувати з замовником та виправляти у разі потреби. Також потрібно врахувати нові державні будівельні норми. Компанії-підряднику потрібно буде також уточнити інформацію щодо будинків, будівель і споруд, інженерних мереж і комунікацій, які підлягають знесенню/перенесенню/заміні/перекладанні для будівництва гілки метро. За проєктом передбачать розміщення поряд з виходами зі станцій парковки для 100 велосипедів, які б не заважали евакуації з метро. А ще біля виходів зі станцій мають бути сміттєві баки та місця для паркування службових (у т.ч. ремонтних) авто.

ТОВ «КБ «Теплоенергоавтоматика» існує з 1999 року. Підприємство зареєстроване в Одесі. Власники – Тетяна Белецька (95%) з Києва та Олександр Павлик з міста Арциз на Одещині. Керівник – Олександр Стеценко. Підприємство з 2017 року надає послуги Київському метрополітену, загалом підписали 40 угод на 214 млн 89 тис. 871 грн. До 2020 року власником фірми був Родіон Нікітін з Енергодара. Про цих людей практично нічого не відомо.

Трохи історії

Будівництво метро на Виноградар розпочалося навесні 2019 року. У червні 2021-ого мер Віталій Кличко заявляв, що до кінця цього року відкриють як мінімум одну станцію метро "зеленої" гілки у напрямку Виноградаря. До листопада 2021 року у Києві планували збудувати першу чергу дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» до станції «Проспект Правди» з двома станціями («Мостицька» та «Проспект Правди») та відгалуженням у бік та станції «Виноградар». Станом на 2018 рік вартість будівництва першої черги нового напрямку метро оцінювали у 5 млрд 981 млн 268 тис. 736 грн. Будівництво йшло повільно, у строки підрядна організація не вкладалася. На початку 2020 року заступник голови КМДА Микола Поворозник оцінював, що будівництво на першій черзі мають завершити до кінця 2021 року.

А ще компанія «Київметробуд», яка займалася будівництвом, поклала на депозит у банку 1,7 млрд грн та отримала 139 млн грн відсотків. Потім у листопаді 2021 року прокуратура вимагала від приватних метробудівників 183 млн грн, бо отримані бюджетні кошти таким чином використали не за призначенням. Тоді ж Віталій Кличко пообіцяв добудувати метро на Виноградар до 2027 року.

Згідно з бюджетом на 2022 рік, загальна вартість робіт з будівництва метро на Виноградар склала б 11,1 млрд грн, з яких 1 млрд грн мали б виділити протягом 2022 року. Але війна завадила реалізації цього проєкту. Як відмічав ще рік тому експерт Георгій Могильний, будівництво в частині розміщення станції «Проспект Правди» та частково тунелів до неї суперечить містобудівній документації.

Дмитро Чернишов

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.