Акциз не спровокує підвищення цін на пальне в Україні

Акциз не спровокує підвищення цін на пальне в Україні

21 вересня Верховна Рада  повернула акцизний податок на пальне. Відповідний законопроєкт №7668-д підтримали в цілому. Згідно положенням законопроекту , повертаються акцизи в розмірі бензин – €100/1000 литрів; дизель – €100/1000 литрів; біопаливо – €100/1000 литров; газ – €52 /1000 литрів. НДС для всего остается на уровне 7%.  Закон вступить в силу через день після його публікації. Чи спровокує це підвищення цін на всі види пального, роз'яснив експерт – директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.  

За його словами , повернення акцизів на пальне не спричинить подорожчання бензину та дизпалива.  При цьому, як свідчать розрахунки, бюджетні надходження від скрапленого газу дещо перевищать надходження від бензину.

«Ми бачимо, що ціна на нафту протягом останнього місяця досить суттєво знизилася. Це вивільняє простір для того, щоб замінити той потенціал падіння, який є на додаткову податкову складову. Тому я думаю, що ціни залишаться  без змін і зараз для цього дуже непоганий момент. Думаю, тому влада і повернулася до цього питання, бо зараз це пройде непомітно для кінцевого споживача. Не буде стрібка цін на  пальне», - висказав свою думку Сергій Куюн.

Стабілізації цін на пальне - це перша економічна перемога

«Насправді багато хто сьогодні не усвідомлює, що відбулося і яку перемогу отримала Україна. Це перша велика перемога економічна у цій війні, - сказав він. - Нас ворог намагався зупинити. Він нам блокував сто відсотків джерел постачання, які  ми мали до війни. Я вам чесно скажу, я не знаю, яка б інша країна  могла б так швидко  перебудуватися на нові рейки і повністю забезпечити себе пальним. Це просто страшний сон. Ми бачимо, як дуже  всі бояться цього ембарго в Європі. А там же не сто відсотків  тієї російської нафти. У когось 10, у когось 15. Там вже паніка. Вони не розуміють що з цим робити.  Ми позбулися  сто відсотків постачання і сьогодні не те , що не маємо  дефіциту. Ми сьогодні  маємо профіцит по всіх маркам пального. І це  завдяки тому, що і уряд спрацював, і ринок спрацював, і відповідно маємо дуже велику активізацію. У нас десь в п’ять разів зросла кількість трейдерів, кількість імпортерів пального  і через це ми сьогодні маємо пальне, і маємо  дуже гарну диверсифіковану систему постачання», - вважає Сергій Куюн. 

Країна отримала абсолютно нову систему  транспортування пального

 «Якщо ми раніше  транспортували або морем, або залізницею, то зараз у нас 40% постачань іде бензовозами. Тобто, це, умовно кажучи, маленькі резервуарчики, які як мурашки тягнуть пальне у країну.  І як їх зупинити? Це дуже  важко. Тому я все ж таки, я не хотів би, щоб всі заспокоїлися  і казали, що все, такого не може бути, такої дестабілізації. Я  дійсно виключаю той гострий дефіцит, який ми мали  у травні і у червні, але не доводиться виключати, що ворог тримає на прицілі нашу енергетичну інфраструктуру.  І ніхто не знає, як він буде діяти. Він продовжує бити по енергетичних вузлах, по транспортних магістралях.  Сюрпризи ще дуже ймовірні. Але  знову ж таки – рецидиву такого вже не буде. Тому що ми знаємо куди їхати за пальним, в кого  його купляти, як його привезти і таке інше», - запевнив Сергій Куюн. 

До якості пального наразі є багато зауважень  

 «Ситуація на жаль не дуже гарна, - сказав він. - І вона  така не через нову систему імпорту, а через те, що дуже багато працює міні НТЗ в країні. З одного боку вони теж вносять свій внесок  у справу постачання пального, але те пальне -  якої воно якості? На жаль ми бачимо, є дослідження, так, є відгуки водіїв, які кажуть, що якість  дуже знизилася. Багато неякісного пального на ринку. Треба нагадати, що десь частково ці нарікання зв’язані з тим, що  уряд дозволив у березні продаж  стандартів пального євро-3, євро-4. Більш низьких стандартів. Вони не критичні для старого транспорту , а для нового можуть бути  питання. Тому, на жаль, з якістю маємо сигнали не дуже добрі» - зауважив Сергій Каюн.

Нагадаємо  про ситуацію з пальним раніше.

Після ударів окупантів по паливній інфраструктурі Україна стала критично залежною від імпорту нафтопродуктів. Відомо, що країна нарощує обсяги імпорту палива. Саме тому зараз немає ажіотажу на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання. За прогнозами споживання у вересні-грудні щомісяця нашій країні потрібно 500-550 тисяч тонн пального. 95% імпортованого бензину та 72% дизельного палива ми отримуємо з країн ЄС. 

Раніше ми писали, що Верховна рада повернула акцизний податок на пальне. Відповідний законопроєкт №7668-д підтримали в цілому. Всі пільги діятимуть до кінця воєнного стану. 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.