В Київраді хочуть зробити укриття біля зупинок: кияни проти

В Київраді хочуть зробити укриття біля зупинок: кияни проти

На сайті Київради з’явився проєкт рішення щодо створення захисних конструкцій в межах зупинок наземного транспорту у Києві. Детальніше розповість Інформатор Гроші.

В міськраді говорять про досвід Ізраїлю, але кияни вважають, що за сьогоднішніх умов це не вирішить проблему з безпекою.

У пояснювальній записці йдеться про те, що після рішення Ради оборони міста Києва про зупинку транспорту під час тривоги, постало питання – куди йти в укриття? Для цього планують збудувати захисні споруди в межах зупинок наземного громадського транспорту.

Почати пропонують з розробки переліку місць із найбільшим скупченням пасажиропотоку. Цим має зайнятися департамент транспортної інфраструктури разом з «Київпастрансом». Результат має бути протягом одного місяця.

Цікаво, що інтернет в таких укриттях має створити «комфортні та безпечні умови очікування громадського транспорту».

Кияни проти зупинок під час тривог

Нагадаємо, що з 1 серпня наземний громадський транспорт Києва повинен зупинятися на час повітряної тривоги. Це правило стосується також і приватних перевізників. Про нові умови повідомили в КМДА.

Тролейбус чи маршрутка мають зупинитися у безпечному місці, а пасажири мають залишити салон та пройти до найближчого укриття. Метрополітен під час повітряної тривоги не буде перевозити наземними ділянками та закриватиме роботу станцій відкритого типу. Киянам та гостям міста запропонували ховатися у підвалах та підземних паркінгах.

Це викликало хвилю обурення серед містян.

«Рішення зупиняти транспорт під час повітряних тривог є необґрунтованим та шкідливим для жителів міста та економіки столиці. Його ухвалювали люди, які ніколи не користувалися громадським транспортом і їздять тільки на автомобілях, - написав автор петиції на сайті міської ради Києва Олександр Гречко. - Немає жодного дослідження та аналізу, яке б свідчило про те, що ракети летять в транспорт чи зупинки. Ракети летять по всій Україні незалежно від ситуації з транспортом».

За його словами, це рішення ніяк не підвищує безпеку містян, які мають шукати укриття на перших зупинках, де їм довелося вийти під час повітряних тривог.

В Київраді хочуть зробити укриття біля зупинок: кияни проти 1

«При цьому маршрутки продовжують курсувати і возити пасажирів. Така сама ситуація і з таксі та приватними автомобілями. Водночас рішення Ради оборони змушує киян витрачати більше на проїзд, адже громадський транспорт втрачає хоч якісь мінімальні переваги для людей. Тому вони будуть вимушені пересідати на автомобілі, що призводить до більших транспортних витрат в 5-10 разів та спричинить знищення транспортної системи міста», - підсумував автор звернення.

Петиція була опублікована 3 серпня. На 12 серпня вона вже зібрала 6105 підписів. Але відповіді на неї немає.

Одна з авторів проєкту рішення щодо будівництва захисних споруд, депутатка Київради Ганна Свириденко намагалася зібрати під своїм постом про необхідність укриттів свідчення, де їх краще зробити, на що кияни відповіли критикою.

В Київраді хочуть зробити укриття біля зупинок: кияни проти 2

«Сьогодні (9 серпня – ред.) біля метро Мінська, під час тривоги стоїть два 99 автобусів третій на підході та два тролейбуси. З тролейбусу люди вийшли і стоять поряд, а в автобусах сидять і чекають доки закінчитися тривога, а могли б уже виїхати. На зупинках зібралося багато народу. На кожній зупинці не можна поставити укриття. З ЕКО всіх покупців вигнали і всі стоять під магазином і що далі?», - написала користувачка соцмережі Марина Кошиль.

«Скупчення на зупинці, як на мій погляд, більш небезпечне. Висаджувати людей, де немає укриття, немає сенсу. А робити якісь захисні споруди бетонні на зупинках, то марно трата грошей.  Вони ефективні при обстрілах, а не при ударах ракет. Якщо транспорт їде через міст, то так може і треба зупинити транспорт. А в іншому випадку, як на мій погляд, висаджувати людей тупо на зупинку - не збереже життя, а тільки може збільшити кількість жертв», - прокоментувала інша користувачка Ірина Кістерна.

За думкою депутатки Ганни Свириденко, досвід з укриттями біля зупинок практикує Ізраїль.

«На кожній зупинці стоять залізобетонні бункери без вікон та з одним входом. Розраховані на кілька десятків людей. Біля захисних конструкцій можуть встановлювати бетонні стіни товщиною 20 см. Це дозволяє сховатися під час обстрілів і захистися від осколків», - вважає представниця міської ради.

Після майже півроку повномасштабного вторгнення місцева влада починає розмірковувати щодо безпеки руху та будівництва укриттів. Чи буде це реалізовано та скільки на це витратять грошей – за цим ми будемо слідкувати та обов’язково напишемо.

Олена Скобцева

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.