Замість турків із «ОНУРа» ремонт вулиці виконує Київавтодор: скільки мали коштувати роботи

Замість турків із «ОНУРа» ремонт вулиці виконує Київавтодор: скільки мали коштувати роботи

Ремонт розпочався минулого року.

У Києві відновили ремонтні роботи на вулиці Ентузіастів. Про це в ефірі телеканалу «Київ» повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник. Деталі - в Інформатор Гроші.

«Наразі роботи тривають на північній частині вулиці – від бульвару Ігора Шамо до Русанівської набережної. Це ділянка, на якій ремонт розпочався минулого року. Наразі дорожники влаштовують основу дороги й нові шари піщано-щебеневої подушки. А вже протягом 3 тижнів буде вкладено нижній шар нового асфальту», – розповів Микола Поворозник.

На час ремонту тут організовано односторонній рух.

За словами Миколи Поворозника, дорожники планують першочергово виконати ремонт на ділянці, де було прокладено нові комунікації. Після асфальтування тут відновлять роботу громадського транспорту.

Скільки коштує ремонт вулиці

За інформацією сайту публічних закупівель Prozorro, майже рік тому, 18 червня 2021 року, комунальна корпорація «Київавтодор» оголосила тендер на капітальний ремонт вулиці Ентузіастів.

Попередньо вартість її ремонту оцінили у 272,6 мільйона гривень. Згідно з технічним завданням, до кінця 2022 року мали:

- замінити дорожнє покриття із завищеними пішохідними переходами;

- відремонтувати підземні комунікації;

- облаштувати острівці безпеки;

- облаштувати тротуари з тактильною плиткою;

- встановити вздовж тротуарів антипаркувальні стовпчики;

- облаштувати велодоріжку;

- замінити освітлення;

- зробити паркінг.

9 серпня минулого року пройшов аукціон, за результатами якого найменшу ціну запропонувала компанія ОНУР.

Не дивлячись на те, що закупівлею зацікавилася Державна аудиторська служба, порушень не виявили. І наприкінці серпня договір підписали з турецькою компанією на 262,2 мільйони гривень.

Що відомо про компанію

Інформатор Гроші писав, що «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» зареєстрували 2004 року. Кінцеві власники – громадяни Туреччини Онур Четінджевіз (президент групи компаній «Onur») та Іхсан Четінджевіз.

Майже відразу фірма почала виконувати замовлення бюджетних організацій. При цьому найвдалішим для компанії став 2021 рік.

Як припускає видання «Наші гроші», українська «дочка» турецької групи компаній у роки президентства Петра Порошенка підпала під вплив екс-нардепа та бізнес-партнера Порошенка – Ігоря Кононенка. Тому вони й стали перемагати у тендерах набагато частіше.

Але і з новою владою у фірми склалася плідна співпраця. Один із постачальників щебню для «Онура» – це ТОВ «Брекстон», засновник якого був головою наглядової ради в Рижівському гранітному кар'єрі у Сергія Корявченкова (двоюрідного брата нардепа Юзіка зі Слуги народу). Інший постачальник – ТОВ «Кар-Гіл» Романа Варварова – депутата від «Слуги народу» у Криворізькій райраді, помічника у нардепа Юрія «Юзіка» Корявченкова.

Компанію хвалив та рекомендував з нею працювати ще Володимир Зеленський у 2019 році. А автодор Львівської області навіть розмістив ролик про компанію «Онур» на своїй сторінці.

У квітні 2020 року Держаудитслужба України виявила порушення у документах «Онура» у тендері на ремонт від Служб автодоріг Луганської області на загальну суму 474 млн грн, де виграло «Онур Конструкціон Інтернешнл». У цьому тендері аудитори ухвалили розірвати договір із компанією «Онур». За дивним збігом обставин із публікацією документа ДАСУ одночасно було звільнено начальника Держаудитслужби Ігора Буграка. А роботи з цього тендеру все одно були виконані до кінця 2020 року, але коштували дешевше на 27,7 млн ​​грн.

Як писали журналісти, часто щебінь для ремонту доріг «Онур Конструкціон Інтернешнл» закуповував у «Онур Таахут» (представництва турецької компанії в Україні) за ціною 700-1300 грн за тонну, тоді як останні купували його 200-450 грн/т на українських кар'єрах. Різниця, яку міг би заощадити бюджет, могла йти турецьким власникам.

У 2020 році після затримання у Польщі екс-глави Укравтодору Славомира Новака за підозрою в отриманні великих хабарів в Україні випливла інформація, що нібито «Онур» перераховували йому відкати за перемоги у тендерах. Як мінімум за перемогу у тендері на ремонт траси Київ-Харків- Должанський за 175,6 млн доларів. Фактично «Автомагістраль-Південь» та «Онур» стали основними вигодонабувачами від Укравтодору.

Зараз відомо, що ремонт вулиці Ентузіастів у Києві продовжують фахівці комунальної корпорації «Київавтодор». Згідно з даними Prozorro, 27 квітня 2022 року у договір з ОНУРом внесли зміни про призупинення виконання зобов'язань через війну.

Замість турків із «ОНУРа» ремонт вулиці виконує Київавтодор: скільки мали коштувати роботи 1

Замість турків із «ОНУРа» ремонт вулиці виконує Київавтодор: скільки мали коштувати роботи 2

Замість турків із «ОНУРа» ремонт вулиці виконує Київавтодор: скільки мали коштувати роботи 3

Олена Скобцева

Фото – сайт міської ради Києва

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.