У Києві фірма, наближена до мера Одеси Труханова, капітально ремонтує дорогу в центрі

У Києві фірма, наближена до мера Одеси Труханова, капітально ремонтує дорогу в центрі

Тендер на роботи відбувся у минулому році.

У центрі Києва, на вулиці Льва Толстого, продовжать капітальний ремонт дороги, яку не оновлювали більше 20 років. Про це 6 червня повідомив міський голова столиці Віталій Кличко. Деталі - в Інформатор Гроші.

«Дорожники продовжують оновлення ділянки від вулиці Тарасівської до Василя Липківського, протяжністю 1,2 км. Востаннє там здійснювали ремонт понад 20 років тому, - написав у своєму телеграм-каналі мер міста. - Дорожні служби приступили до робіт на ділянці від вулиці Жилянської до вулиці Василя Липківського цими вихідними (йдеться про 4 та 5 червня – ред.), щоб здійснити наймасштабніші роботи не заважаючи руху транспорту». За його словами, на цій ділянці влаштовують нове тришарове дорожнє покриття, велодоріжки, нові тротуари. Встановлять і сучасне освітлення, антипаркувальні стовпчики, огородження, здійснять благоустрій території. Тобто це ніяк не ямковий ремонт, а повноцінні капітальні роботи.

Але в інших містах не проводять капітальні роботи під час війни. І не тому, що не хочуть, а тому, що є відповідна постанова Кабміну від 9 червня 2021 року № 590. Її суть у тому, що всі кошти йдуть на війну: потреби військових, облаштування переселенців, підтримку лікарень та забезпечення безперервної роботи об’єктів критичної  інфраструктури.

Навіть ямковий ремонт під час війни – це вже поза правилами. За словами міського голови Дніпра Бориса Філатова, казначейство не пропускає платежі на такі витрати.

Тобто в умовах війни максимум, що може влада зробити в місті за новими правилами – це підтримувати його в належному стані. Вивозити сміття, висаджувати квіти та прибирати вулиці.

За такими правилами живе і Львів. Там через війну капітальний ремонт доріг призупинено, а усі кошти міської скарбниці йдуть на воєнні цілі - укріплення міста та тероборону.

«Ямковий ремонт будемо продовжувати, — заявив голова Львівської ОТГ Андрій Садовий. — Місто має бути проїзним, тому це навіть не обговорюється. Капітальні ж ремонти доріг наразі проводити неможливо. Є проблема із фінансуванням».

Про те, що у воєнний час урядові постанови забороняють проводити капітальні ремонти коштом місцевих бюджетів, заявив міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків.

«Багато мене питають, коли буде ремонт у тому чи іншому дворі. Хочу сказати, що нам не можна робити капітальні роботи. Ми можемо латати ями, виконувати дрібні поточні ремонти, робити розмітку або завершувати роботи на тих об’єктах, які раніше були профінансовані», - заявив Марцинків.

Можливо, у випадку з капітальним ремонтом у Києві мова йде як раз про раніше профінансовані роботи. Тим паче, що підрядник не тільки щойно з’явився, а давно співпрацює зі столичною владою.

Хто ремонтує центральну вулицю столиці

За інформацією з сайту публічних торгів Prozorro, ремонт по вулиці Льва Толстого проводять за тендером минулого року. Тоді  комунальна корпорація «Київавтодор» оголосила конкурс на суму більше 162 млн грн. Цією закупівлею зацікавилася Державна аудиторська служба, але не знайшла підстав для зупинення торгів.

В результаті, за перемогу боролися компанії «КИЇВШЛЯХБУД» та «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ». Наприкінці лютого минулого року договір підписали з підприємством, яке вважають пов’язаним з мером Одеси Геннадієм Трухановим «КИЇВШЛЯХБУД».

Інформатор Гроші не раз писав, що «Київшляхбуд» входить до бізнес-групи «Ростдорбуд». Сама група підконтрольна двом давнім соратникам мера Одеси Труханова – Юрію Шумахеру та Євгену Коновалову. Перший живе у публічному полі – є депутатом Одеської міськради від труханівської «Довіряй справам» та перебуває в комісії з питань транспорту та шляхового господарства. Другий – менш публічний, хоча балотувався від «Довіряй справам» у 2015 році, але не пройшов. Також серед співзасновників — угорська компанія «Оттема».

Поліція підозрює «Київшляхбуд» у тому, що у 2018 році фірма перерахувала 3 млн грн компанії «Інтер Буд» за оренду екскаватора та фрезерування асфальтобетону для ремонту вулиці. З урахуванням того, що «Інтер Буд» своєї техніки не має, гроші могли бути просто відмиті. Ще поліція підозрює, що чиновники Служби автошляхів Київської області лобіювали у 2018 році інтереси окремих підрядників, за що могли одержати відкати з тендерів. У цьому виробництві також згадується «Київшляхбуд».

З 2018 року фірма фігурує у розслідуванні НАБУ, яке розглядає Солом'янський районний суд Києва. Там йдеться про те, що з 2014 року фірми, наближені до Геннадія Труханова, зокрема «Київшляхбуд», нібито могли вкрасти гроші. Це начебто відбувалося за участю чиновників та депутатів на закупівлі, на які з бюджету виділили понад 800 млн грн.

2018 року Державна фіскальна служба підозрювала, що «Київшляхбуд» у 2016-2018 роках здійснили фінансово-господарські операції з двома фірмами, через що сформували податковий кредит на ПДВ на 5,5 млн грн. А керівники однієї з цих фірм навмисно не заплатили 6 млн. 155 тис. 564 грн. податків.

Також у 2017 році «Київшляхбуд» та інші компанії фігурували у розслідуванні Генпрокуратури про розкрадання бюджетних коштів на ремонти доріг та ухилення від сплати податків у 2016 році на загальну суму 272,98 млн грн.

Інше розслідування Генпрокуратури у 2017 році слідство підозрювало, що «Київшляхбуд» міг брати участь у схемі керівництва «Київавтодору» з розкрадання бюджетних грошей, які були отримані на ремонти доріг у столиці. Нібито гроші переводилися на рахунки фірм з ознаками фіктивності. За даними прокуратури, тоді «Київшляхбуд» перерахував 7,8 млн грн за постачання кабелю, а за фактом кабель нібито ніхто не постачав. А ще керівники «Київшляхбуду» та «Ростдорбуду» тоді перерахували 177,3 млн грн фірмам за роботи, які не проводились. Прокуратура вважала, що це були «відмиті» з бюджету гроші.

Олена Скобцева

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.