Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні

Дніпро, як і область у цілому, є одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні. Нині у 64 закладах загальної середньої освіти міста відкрито 225 інклюзивних класів, у яких навчаються 300 дітей з особливими освітніми потребами. Тобто, кожна третя школа є інклюзивною. Також у 15 закладах дошкільної освіти функціонує 15 інклюзивних груп, які відвідує 21 дитина з особливими освітніми потребами.

Інклюзивне навчання забезпечують асистенти вчителів, вихователів, практичні психологи, логопеди, дефектологи. Для кожної дитини складено індивідуальну програму розвитку, проводяться корекційно-розвиткові заняття. У школах з інклюзивним навчанням облаштовано 35 медіатек, які є одночасно кімнатами психологічного розвантаження, та 25 ресурсних кімнат для проведення корекційно-розвиткових занять.

Для якісної інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір у Дніпрі за підтримки команди мера Бориса Філатова коштом міського бюджету відкрито інклюзивно-ресурсний центр, де проводять комплексну оцінку розвитку дитини.

«Така оцінка проводиться за п’ятьма напрямами для визначення, чи є у дитини особливі освітні потреби, чи потребує вона супроводу з боку асистента вчителя чи вихователя, і які саме спеціальні заняття необхідні для неї. Зараз у місті діє один такий центр у Новокодацькому районі, оскільки там найбільша кількість дітей з особливими освітніми потребами. Цього року у Дніпрі планується відкрити ще два таких центри», – повідомила головний спеціаліст сектору соціального захисту освітньої діяльності управління освіти департаменту гуманітарної політики Оксана Олешко.

Зі свого боку директор інклюзивно-ресурсного центру № 1 Тетяна Щерба розповіла: у закладі, серед іншого, оцінюють фізичний розвиток дитини, її когнітивну сферу, навчальну діяльність. Висновок допомагає працівникам шкіл і дитячих садочків з інклюзивною формою навчання скласти індивідуальну програму розвитку для такої дитини.

У дошкільному закладі освіти (ясла-садок) № 340 комбінованого типу інклюзивну групу відкрили у січні минулого року. Нині її відвідує одна дитина з особливими освітніми потребами – п’ятирічна Надійка Кузнєцова. Дівчинка перебуває у групі, до якої ходять звичайні діти. Для неї складено індивідуальну програму розвитку. З дитиною займаються психолог, логопед, дефектолог.

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 1

«Головне для таких дітей – це соціалізація, отримання навичок контакту, спілкування з однолітками та дорослими. Надійка разом з іншими дітками долучається до всіх заходів у садку – ігор, занять, свят, розваг. Окрім цього, займаємося з нею додатково. Зараз бачимо значний прогрес у її розвитку. Зникли прояви негативу, дитина стала контактною, контролює свої емоції», – наголосила психолог закладу Оксана Тогобецька.

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 2

Мати Надії, Наталя Кузнєцова, зазначила, що для таких дітей, як її донька, перебування у колективах є ключовим у процесі розвитку.

«Діти-аутисти мають проблеми з поведінкою. За рік відвідування інклюзивної групи цього дитсадка бачимо прогрес у розвитку. Надійка стала контрольованою, почала слухати, що їй говорять. Для таких дітей, як вона, дуже важливо бути в дитячому колективі садка, а далі – школи, щоб соціалізуватися. Загалом дуже вдячні керівництву міської ради за те, що у місті все так злагоджено організовано у розвитку інклюзивної освіти. Якби цього не було, такі діти були б просто приречені. А так вони мають можливість зростати, розвиватися поряд з іншими», – наголосила жінка.

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 3

Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 16 є лідером за кількістю учнів з особливими освітніми потребами. Цей заклад відвідують 33 такі дитини.

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 4

«Наш заклад уже близько десяти років працює з учнями з особливими освітніми потребами. За цей час маємо таких випускників, і з упевненістю можна сказати, що вони цілком соціалізовані, активні, знайшли себе у житті, продовжують навчатися далі. Зараз процес навчання дітей з особливими потребами у нашому закладі став більш досконалим, оскільки маємо сучасну медіатеку з інтерактивними засобами для психологічного розвантаження таких діток і всіх інших охочих школярів.

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 5

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 6

Також у нас є ресурсна кімната, де проходить навчальний процес з елементами соціалізації саме для дітей з особливими освітніми потребами. З ними тут займаються дефектологи, логопеди, асистенти вчителів. Це додатковий елемент до навчання у загальному класі», – пояснила директор школи № 16 Наталія Гаман.

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 7

Лідія Фатєєва, мама двох синів, які відвідують перший і другий класи з інклюзивною формою навчання у згаданій школі.

Як Дніпро став одним із лідерів у впровадженні інклюзивної освіти в Україні 8

«Дуже вдячна колективу закладу за роботу з моїми дітьми. У школі є всі умови для навчання таких діток, як мої сини. Дуже важливо, що міська влада приділяє увагу розвитку інклюзивної освіти, піклуючись про мешканців міста, щоб маленькі дніпряни з особливими потребами мали можливість виховуватися та навчатися, як і решта дітей», – додала Лідія Фатєєва.

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.