Чому Рівне тягне з електронним квитком

Чому Рівне тягне з електронним квитком

Закон про електронний квиток прийняли в 2017 році. З тих пір українські міста стали впроваджувати цю систему у себе. У деяких вийшло, щоправда, в форматі іншого збору грошей - оплати за безготівковим розрахунком. Деякі думають досі.

В липні 2018 року в Рівному пройшов спеціальний форум, на якому компанії з Ізраїлю, Естонії, України та Франції розповідали про свої пропозиції щодо впровадження е-квитка. Але всі ці пропозиції виявилися, на подив, дуже європейськими. «Запровадження у Рівному «єдиного електронного квитка» – неминуче, альтернативи цьому немає, – наголосив міський голова Рівного Володимир Хомко. – Однак готові рішення для європейських міст, на жаль, не зовсім адаптовані для нас. Потрібен проект, який враховуватиме українську ментальність, як би дивно це не звучало. Я маю на увазі, зокрема, ефективну систему контролю оплати за проїзд. Без неї ми отримаємо масу «зайців» у транспорті і збитки. Потрібно враховувати також специфіку громадського транспорту, адже тролейбуси у нас комунальні, а маршрутки – приватні», - сказав на форумі міський голова Рівного Володимир Хомко.

Після цього, в жовтні 2018 року Володимир Хомко, його заступник Віталій Герман та начальник управління стратегічного розвитку Сергій Гемберг вивчали досвід Естонії у використанні е-квитка.

Чому Рівне тягне з електронним квитком 1

 

За підсумками переговорів з компанією Ridango така ж система має з'явитися у Рівному. «Досягнуто домовленості про можливе впровадження електронного квитка, за схемою, яке впроваджене в Талінні та яке стартує в Києві з 01.11. Чекаємо на комерційну пропозицію для нашого міста», - написал в соцсети начальник управления стратегического развития Сергей Гемберг.

Вже в цьому році, наприкінці лютого 2019 року, та ж делегація брала участь у міжнародній конференції MUNI EXPO в Тель-Авів, яка була присвячена розумним міським інноваціям та «містам».

Чому Рівне тягне з електронним квитком 2

 

Звичайно, досвід інших країн вивчати потрібно, але якщо занадто європейський варіант місту не підходить, то може почати з малого? Наприклад, з використання системи електронного квитка в якості альтернативної системи оплати проїзду. Така система запрацювала в невеликих містах, таких як Мукачево і Тернопіль.

Але найголовніше тут питання - незрозуміло скільки коштів з міського бюджету Рівного повинні виділити на впровадження цієї інновації. За підсумками минулорічного літнього форуму в ЗМІ були розрахунки в 60 мільйонів гривень, а в листопаді 2018 року - вже 10-15 мільйонів гривень.

Можна піти ще більш простим шляхом і використовувати поки що звичайні банківські карти, які є у багатьох. Тим більше, що міському бюджету це не буде коштувати нічого. Банківська структура готова встановити валідатори, а її фахівці будуть обслуговувати обладнання і гарантувати його безперебійну роботу.

Тимофій Нагорняк

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.