Украина

Навіщо місту Рівне електронний квиток

«Вам «шашечки», чи їхати?» — приблизно так можна описати ситуацію з впровадженням електронного квитка у Рівному. Розмови про цей проект почалися ще в середині 2014 року. Але за чотири роки крім загравань з інвесторами нічого не сталося.

Перші згадки про електронний квиток на офіційній сторінці голови міста Рівне Володимира Хомка з’явилися в середині 2014 року. Тоді городян запросили на громадські слухання і в анонсі розповіли — протягом місяця, як буде впроваджений електронний квиток, міський бюджет «поповниться» на 73 млн. 200 тис. грн, а до кінця року ця сума складе 96 млн грн, яких вистачить на покупку нових тролейбусів. Про все це повинен був розповідати приватний підприємець, екс-депутат міськради Рівного Роман Чокан.

Той же Роман Чокан в інтерв’ю виданню ОГО розповідав про південнокорейську фірму-інвестора «MST Global». Це саме та компанія, яка пропонувала міській раді контракт на 15 млн доларів. «Я хотів би бути впевненим, що фірма, яка пропонує послуги — це не шарлатани. Я їх бачу вперше, і є компетентні органи, які знають, як це зробити. Я заяву зробив і цю перевірку я мушу зробити. Пам’ятаєте, як Азаров підписав з лижним інструктором з Іспанії?», — сказав міський голова Рівного під час слухань.

Незважаючи на сумніви, наприкінці 2014 року угоду з інвестором підписали. «Угода протягом двох місяців опрацьовувалася групою юристів, вона узгоджена зі всіма сторонами і буде представлена на найближчу сесію міської ради для остаточного затвердження, після чого набуде чинності», — — передало слова Володимира Хомка видання «День». Але перевізники виступили проти.

За словами міського голови, Рівне на вигідних умовах отримало інвестиції на розвиток системи електронного квитка та на покупку нових тролейбусів та автобусів. Після того, як договір підписали, з хресним ходом на вулиці міста вийшли противники е-квитка — парафіяни Свято-Воскресенського собору Української православної церкви — Московського Патріархату.

Може це так хресний хід вплинув, але впровадити електронний квиток з корейцями не вийшло. Одна з причин — віддавати борг потрібно було в тій валюті, в якій робили інвестиції. Це б означало нескінченне зростання тарифу на проїзд. Але спроби впровадити електронний квиток не закінчилися. У березні 2016 року Володимир Хомко та представник Ощадбанку підписали Меморандум про початок реалізації проекту «Карта Рівнянина». Поговорити поговорили, але е-квиток так і не з’явився.

Багато хто пропонував місту свої технології. У липні 2018 року в Рівному пройшов спеціальний форум, на якому компанії з Ізраїлю, Естонії, України та Франції розповідали про свої рішення по впровадженню е-квитка. Всього надійшло 8 пропозицій. «Запровадження в Рівному «єдиного електронного квитка» – неминуче, альтернативи цьому немає, – наголосив міський голова Рівного Володимир Хомко. – Однак готові рішення для європейських міст, на жаль, не зовсім адаптовані для нас. Потрібен проект, який враховуватиме українську ментальність, як би дивно це не звучало. Я маю на увазі, зокрема, ефективну систему контролю оплати за проїзд. Без неї ми отримаємо масу «зайців» у транспорті і збитки. Потрібно враховувати також специфіку громадського транспорту, адже тролейбуси у нас комунальні, а маршрутки – приватні», — сказав на форумі міський голова Рівного. Після цього, у жовтні минулого року Володимир Хомко, його заступник Віталій Герман і начальник управління стратегічного розвитку Сергій Гемберг вивчали передовий досвід Естонії.

міський голова Рівного Володимир Хомко

За підсумками переговорів з компанією Ridango така ж система може з’явитися у Рівному. «Досягнуто домовленості про можливе впровадження електронного квитка, за схемою, яке впроваджене в Таллінні та яке стартує в Києві з 01.11. Чекаємо на комерційну пропозицію для нашого міста», — написав в соцмережі начальник управління стратегічного розвитку Сергій Гемберг. Мабуть, в цій компанії добре знають «українську ментальність».

Як незрозумілий вибір компанії-інвестора, також незрозумілі розрахунки — скільки повинен бюджет міста виділити на створення електронного квитка. За підсумками літнього форуму в ЗМІ були розрахунки в 60 млн грн, а в листопаді минулого року – говорили вже про 10-15 млн грн.

Мабуть, в Рівному чекають, коли якесь українське місто (крім Тернополя, де е-квиток вже запроваджений) запустить у себе цю систему. На їх досвіді та помилках з найменшими втратами спробують запустити технологію у Рівному. Але перед цим потрібно привести до ладу документацію для офіційного запуску квитка та розробити транспортну модель міста. На підставі цих кроків можна буде ще раз подумати і вирішити — наскільки Рівному потрібен електронний квиток та чи зможе його замінити звична банківська картка.

Але попереду затяжний період виборів, і якщо не знайшлося часу і сил впровадити е-квиток за майже чотири роки, то до нього можуть повернутися вже після виборчих кампаній. Ми будемо стежити за розвитком подій і про новини розповімо.

Данило Карпенко

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Copyright © 2007-2018 Информатор - Региональное интернет-издание.
При полном или частичном использовании материалов сайта ссылка
на сайт интернет издания dengi.informator.ua как источник информации обязательна.

Наверх

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: