«Всім по сім, а мені таки вісім» або історія про руйнівну бюджетну ненаситність керівництва департаменту ІКТ КМДА

«Всім по сім, а мені таки вісім» або історія про руйнівну бюджетну ненаситність керівництва департаменту ІКТ КМДА

Внесення змін до рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2018 рік» принесло нам багато сюрпризів наприкінці року.Одним із ключових сюрпризів було перерозподілення видатків з Департаменту охорони здоров‘я на користь Департаменту інформаційно- комунікаційних технологій у розмірі 20 мільйонів гривень.

Можливо, у місті Києві стан медицини покращився і захворюваність впала, проте чи так це?

Я дослідив це питання та хочу повідомити про наступне.

Станом на 12.11.2018 прес-служба Київської міської державної адміністрації повідомила про зростання захворюваності грипом та ГРВІ на 5,6% до загальної кількості у майже 12 тисяч осіб. Особливо швидкі темпи росту захворюваності спостерігаються серед дітей - 7,5% за один тиждень, що у свою чергу складає 68,3% від загальної кількості хворих. Що ж стосується інших видів захворювань, то серед них також спостерігається негативна тенденція - кількість зареєстрованих випадків захворюваності на кір в Україні за 9 місяців зросла в 17 разів та продовжує зростати!

Але, чиновниками Київської міської державної адміністрації було прийнято рішення, що киянам не загрожують захворювання й виконання міфічних завдань непогодженої Київської міської цільової програми інформатизації є більш необхідним та пріоритетним для киян. Цікавим є те, що у проекту рішення про внесення змін до рішення Київради про бюджет навіть не вказано, що саме буде реалізовано на зазначені 20 мільйонів гривень й виникає питання, чому Департамент фінансів не задавався цим банальним питанням.

Проте, керівництво Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій не зупинилося на досягнутому та протягом одного тижня ще навигадував начебто стратегічних та пріоритетних завдань для міста Києва на загальну суму в 75,4 мільйони гривень, про що свідчить лист Департаменту фінансів від 12.11.2018 #054-1-1-08/3780. Це і придбання серверного обладнання для апаратних комплексів для поточних та перспективних завдань, це і створення локально-обчислювальної мережі у міській лікарні, це і розробка системи управління зовнішнім освітленням. До кінця є незрозумілим, що це за апаратні комплекси та які поточні та перспективні завдання вони будуть виконувати; навіщо медичному закладу локально-обчислювальна мережа та що являє собою ця мережа в цілому; чи є документальне підтвердження щодо необхідності проведення зазначених робіт у цьому році або взагалі? Щодо останнього питання, то на моє депутатське звернення Департамент транспортної інфраструктури відповів, що не звертався до Департаменту ІКТ та не надавав згоди щодо розробки системи управління зовнішнім освітленням. Таким чином, керівництво Департаменту ІКТ самостійно вирішує, що необхідно розробляти і неважливо - чи це є складовою розбудови розумного міста або ж звичайною прихоттю керівництва Департаменту. Якщо ж так детально дослідити кожний елемент із структури видатків Департаменту ІКТ, то виявиться, що майже у всьому Департамент керувався лише своїми бажаннями, а не працював на благо міста Києва. Підтвердженням деструктивної роботи Департаменту є впровадження єдиного електронного квитка у місті Києві. Усе устаткування та програмне забезпечення єдиного електронного квитка було передано компанією «Ridango» у комунальну власність міста Києва ще у березні цього року. У тому ж місяці Департамент вирішив, що його програмне забезпечення буде кращим й деінсталював зарубіжний аналог промислового зразка. Сьогодні ж, у листопаді 2018 року, у зв‘язку із деструктивними діями керівництва Департаменту, ми спостерігаємо лиш тестовий запуск єдиного електронного квитка, тривалість якого складе 1 рік. Але чи дійсно цей запуск є тестовим? На жаль, - ні. Валідатори, що розміщені у громадському транспорті є непрацездатними. Вони не валідують банківські картки, «Картку киянина», сервіси ApplePay/AndroidPay; не реагує на будь-які дії й табло валідатора. Таким чином, валідатори просто бездіяльно «висять» в громадському транспорті, що демонструє нам якість розробок Департаменту ІКТ. Найбільше ж мене дивує позиція керівництва Департаменту, який мені повідомив, що ця система й не повинна була сьогодні працювати.

На сьогодні, можна сміливо заявити, що стратегія Kyiv Smart City була цілковито провалена в місті Києві, але, чомусь, керівництво міста Києва не реагує на дії Департаменту та його керівництва. Також, дивує те, що сьогодні здійснюється виділення великої суми коштів для Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій, навіть, з огляду на те, що Департамент вчасно не подав та не затвердив міську цільову програму на наступні роки! Цікаво тоді, яким чином Департамент встигне все виконати, якщо здійснення видатків на Департамент у 2019 році є неможливим через відсутність міської цільової програми?

Зміна керівництва Департаменту та перегляд ключових стратегій у сфері інформатизації - єдиний шлях порятунку міста Києва від катастрофічного провалу у сфері інформатизації та втрати ведучих позицій серед «розумних» міст світу. Давайте разом змінимо столицю на краще!

Саме у цьому руслі, я вже ініціював звернення до голови Постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, директора Департаменту фінансів та директора Департаменту економіки та інвестицій із вимогою перерозподілити видатки з Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій до Департаменту житлово-комунальної інфраструктури, а саме – до КП «Київтеплоенерго» задля проведення термінових ремонтів тепломереж. Сьогодні, я вважаю, це є пріоритетним завданням для керівництва міста.

Володимир Левін

Депутат Київської міської ради, фракція «Солідарність»

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.