Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі

У Дніпрі триває активна фаза будівництва метрополітену. Завдяки новоавстрійській технології роботи щодня просуваються до 1,5 м у кожному з напрямків руху трьох станцій. 18 грудня чергові вибухові роботи провели у тунелях станцій «Вокзальна» – «Театральна» та «Театральна» – «Центральна». Технічні вибухи та вивіз ґрунту розпочали тиждень тому.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 1

Загалом за три роки виконання робіт використають більше тонни вибухівки.

«Цей метод швидкий та безпечний. Мешканцям навколишніх будинків не варто перейматися. Раніше ми проводили пробні вибухи. Крім того, фахівці компанії-підрядника Limak пильнують за станом будівель. Наразі всі роботи проходять на глибині 40 м», – зазначив заступник міського голови Михайло Лисенко.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 2

Також, за словами заступника Бориса Філатова, компанія-підрядник Limak розробляє спеціальний сайт, на якому усі охочі зможуть слідкувати за перебігом будівництва метрополітену.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 3

Перевага новоавстрійського методу, за яким нині зводять усі станції метро та підземні тунелі у країнах Європи, полягає у тому, що після вибухових робіт на ділянці встановлюють тимчасові кріплення, яке вкривають спеціальним розчином.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 4

Далі техніка під тиском вкладає на арматуру бетон. Після будівництва монолітні тунелі витримають близько сотні років експлуатації. Водночас самі будівельні роботи можна закінчити у півтора рази швидше, ніж за іншими методиками.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 5

Технологією також враховано особливості складного дніпровського ґрунту, коли підземну проходку доводиться робити у цільному граніті. В Україні новоавстрійський метод використовують вдруге після будівництва Бескидського залізничного тунелю на заході країни.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 6

«Ми інтегрували радянський проект будівництва у наш проект, що заснований на новоавстрійському методі. Ми завезли в тунелі сучасне обладнання. У стволах є сучасна система вентиляції. Загалом ця технологія є найшвидшим методом серед тих, що використовують у країнах Європи», – повідомив представник компанії Limak Мустафа Толга Ергін.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 7

Як відомо, активна фаза добудови підземки почалася у квітні 2017 року. На майданчиках ввели в експлуатацію швидкобудівні споруди для розміщення проектних і конструкторських робіт підрядника. Їх привезли з Туреччини. У червні в тунельній проходці метро провели 3 експериментальні вибухи.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 8

Фахівці також проводять буріння свердловин з геологічної розвідки по всій трасі будівництва метрополітену. Нині добудова дніпровської підземки залишається одним із найбільших інфраструктурних проектів у країні, який втілюється за гроші західних банків.

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 9

У рамках проекту, укладеного з турецькою фірмою-підрядником Limak, у дніпровському метрополітені зведуть 3 нові станції в центральній частині міста – «Центральна», «Театральна» та «Музейна».

Метро у Дніпрі будують за новоавстрійським методом – найшвидшою технологією в Європі 10

Після завершення робіт довжина метро збільшиться з 7 до 11,1 км. Закінчити всі роботи планують наприкінці 2021 року.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.