Ремонт автошляхів, що вбиває

Ремонт автошляхів, що вбиває

«Кожному місту свій нрав і права», - казав колись відомий мислитель та філософ Григорій Сковорода. Децентралізація додала місцевій владі прав, а також докинула трохи грошей в місцеву казну. Яким чином ними розпоряджатись, вибір господарників на місцях. Хтось робить упор на капітальне будівництво та інфраструктурні проекти, ну а хтось, у кого фантазії і можливостей поменше, вкладає в плитку та асфальт.

У Смілянських комунальників свій специфічний підхід до освоєння бюджетних коштів. Стан дорожнього полотна вже декілька років тому з категорії нікчемного перейшов до жалюгідного. Автомобілісти з усіх куточків України без проблем віднайдуть на карті ділянку траси H-1 «Київ-Знамянка», що несумнівно залишила відбиток в їх пам’яті та слід на ходовій автомобіля. І ділянка ця пролягає по території саме Сміли.

Ні можливостей, ні коштів, ні, головне, явного бажання в місцевої влади якось суттєво виправити ситуацію немає. Це зайвий раз підтверджує методологія за якою управління житлово-комунального господарства бореться з аварійним станом дорожнього полотна. Місцеві автомобілісти вже буквально благають, аби чиновники ліпше не робили нічого, бо від їх дій ситуація лише погіршується і, щонайгірше, гинуть люди.

З року в рік здійснюются закупівлі поточного ремонту, якісні результати якого зникають вже за рік-два. Подібний «ямковий” ремонт ніяким чином не змінює стан речей проте дозволяє «ефективно” освоїти кошти місцевого бюджету та державних субвенцій. Кожного року місцева влада змінює фаворита-підрядника, який освоює кошти направлені на поточний ремонт автодоріг. В 2015 році ним було підприємство з дивакуватовою назвою «Брелок», що запам’яталося лобізмом від колишнього секретаря місцевої ради Віктора Федоренка.

Ремонт автошляхів, що вбиває 1

В світлій пам’яті залишився результати їхньої роботи - поточний ремонт трьох вулиць, вартістю 1,4 млн гривень - інші згадки про той асфальт на разі відслідковуються лише на спільних фотографіях владців та судових ухвалах. Обвинувачувальний акт складений місцевими прокурорами «мандрує» між судами області з сумнівними перспективами.

2016 рік приніс в місто не лише нових керманичів в комунальному секторі, а і фаворитів-дорожників, серед яких несподівано опинився сумнівновідомий в місті адвокат Олександр Здоренко, що до того мало афіліювався з автодорожніми роботами. Хоча владці і вихвалялись, що ремонтом доріг вперше зайнялись у належний час, проте, окрім цього, на разі пригадати більше немає чого. Освоївши 1,6 млн гривень реального результату досягнуто не було. Разом з асфальтом зник «з радарів» і підрядник, проти котрого була порушена кримінальна справа за іншим напрямом робіт - фантомним встановленням дитячих майданчиків, котрі на папері з’явилися ще взимку 2016, а по факту містяни змогли угледіти ці архітектурні форми лише за півроку.

Всі ці «ремонти» і їх наслідки, окрім анекдотичних ситуацій і курйозів з підрядниками, мають і цілком трагічні наслідки. Зокрема в квітні минулого року на недоремонтованій ділянці дороги на вулиці Перемоги, неподалік від місцевого відділку поліції, трапилася дорожньо-транспортна пригода, жертвами якої стало двоє осіб. Мотоцикліст не впорався з керуванням на відфрезованому полотні. Знявши частину полотна, ремонтники повернулись до робіт лише за декілька тижнів, проте вже після трагедії. Підрядник - «Зет компані Сміла» у кримінальній справі як винуватець тієї ДТП не фігурує.

Подібна трагедія повторилася вже за рік. На жаль, ні комунальників, ні їх підрядників історія нічому не учить.16 жовтня 2017 року 79-річний пенсіонер за кермом скутера вскочив у так звану карту, залишену ремонтниками, та втративши керування потрапив під зустрічну автівку. Результат - летальний.

Ремонт автошляхів, що вбиває 2

Виконавцем цього фатального недоремонту був новоспечений фаворит-2017 року Товариство «Буддор Україна». Підприємство хоч і зареєстроване в Києві та має цілком місцевих власників і належить родині Володимира Косодриги, колишнього директора одного з комунальних підприємств. Хоч пан Володимир в інтерв’ю місцевим ЗМІ і розповідав про нанотехнологічний підхід до ремонту доріг, але разом з своїм інфрачервоним нагрівачем зник з місцевих вулиць більш ніж на місяць залишивши відфрезовані шматки полотна, що спричинило не одну ДТП на жаль і з трагічними наслідками.

Ремонт автошляхів, що вбиває 3

Наразі, «Буддор» також не фігурує в кримінальній справі стосовно ДТП з жертвами, проте за наявної у нас інформації підрядником активно цікавляться правоохоронці за фактом підробки документів необхідних для участі в тендерних процедурах. Зокрема, за підписом Косодриги ніби то була надана сфабрикована довідка про наявну техніку та досвід аналогічних робіт.

Ремонт автошляхів, що вбиває 4

Та попри всі ці неприємні історії, місцеві чиновники навіть не збираються зупиняти практику подібних недоремонтів, що замість реального покрашення вуличної інфраструктури лише збільшують аварійність на шляхах міста. Так, 23 листопада місцеве управління житлово-комунального господарства прозвітувалося про чергову закупівлю послуг з поточного ремонту вулиці Трипільської, рух на якій є одним з найінтенсивніших в місті і через яку проходить магістраль національного значення - H-16.

Ситуація з цим договором у світлі останніх подій виглядає просто дивакуватою. Черкаський підрядник «ЧЕРКАСИ-ДОРГСТРОЙ» за «мізерні» 82 тисячі гривень має відфезерувати 545 квадратних метри полотна в той час як заасфальтувати лише 138. Таким чином більше 450 квадратних метрів залишуться без полотна. Збитки від такого ремонту важко оцінити, особливо зважаючи на інтенсивність руху магістралі національного значення, що з’єднує Черкаси з рядом інших обласних центрів.

Ремонт автошляхів, що вбиває 5

20 листопада, за три дні до укладання цієї угоди в місті обрали нового секретаря місцевої ради, що за умови відсторонення міського голови Олексія Цибка є фактично виконуючим його обов’язків. Залишається сподіватись на те, що трьох днів новоспеченому керманичу недостатньо аби розібратися зі станом справ в підпорядкованих йому управліннях, і нарешті покласти край цим сумнівним ремонтам, що не мають нічого спільного з реальним покращенням стану інфраструктури колись самодостатнього та успішного міста, що занепадає разом з власними автошляхами.

Артру Чемирис для

«Забеба.лі»

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.