Асфальтний пиріг від шефа. Результати 2016 року

Асфальтний пиріг від шефа. Результати 2016 року

Мер Черкас Анатолій Васильович Бондаренко в одному із недавніх своїх інтерв'ю заявив, що дороги – це його слабкість. Невідомо, який конкретно процес пов'язаний з дорогами викликає в Бондаренка найбільше позитивних емоцій, та факт залишається фактом. Другий рік поспіль на ремонт черкаських вулиць спрямовують колосальний за мірками попередніх каденцій фінансовий ресурс, акумульований в міському бюджеті завдяки так званій децентралізації.

100 млн грн на рік – саме так скромно та з долею мрійливого оптимізму оцінив бажаний ресурс на ремонт вулиць очільник міста, ледь-ледь вступивши на посаду в листопаді 2015 року. Одною з головних передвиборчих обіцянок Анатолія Васильовича була саме теза про те, що вже за рік його каденції ямковість на дорогах міста буде подолана. Проте, спрямувавши навіть вдвічі більше фінансових ресурсів на цю боротьбу, вона досі триває. І триватиме, судячи з усього, ще дуже довго.

Весь минулий рік пліч-о-пліч з Бондаренком та його свитою вели боротьбу з жахливим станом міських доріг вірні союзники в особі обмеженого кола підрядників. І, без сумніву, певних успіхів таки досягли. Головними бенефіціарами «дорожного фонду» міського бюджету в 2016 році беззаперечно можна визначити товариство «Главшляхбуд», що протягом 2016 року «освоїло» ледь не половину всіх коштів направлених на ремонт доріг міста – 84,4 млн грн.

Асфальтний пиріг від шефа. Результати 2016 року 1

Власником всієї 1 тис. грн статутного капіталу ТОВ «Главшляхбуд» є Шпутенко Олег Іванович, а підприємство нібито «тяжіє» до сфер впливу бізнесмена Михайла Бродського і де-факто базується на ПАТ «Черкаський асфальтобетонний завод», мажоритарним акціонером якого є Черкаська міська рада. Підтверджує факт контролю підприємства над потужностями заводу договір оренди, згідно якого приватний підрядник сплачує акціонерному товариству за оренду виробничого обладнання символічні 35 тис. грн. в місяць. 

Асфальтний пиріг від шефа. Результати 2016 року 2

Далі ж серед підрядників все значно скромніше. 15% «дорожного» пирога в минулому році «відрізали» підприємствам колишнього очільнику департаменту капітального будівництва Черкаської обласної адміністрації часів біглого губернатора Тулуба – Анатолію Бурському. Його ПП «Агропром 1992», що до цього переважно займалося ремонтом та будівництвом приміщень та об'єктів підвідомчих обласній адміністрації. У 2016-му відкрило для себе новий напрям роботи – ремонт доріг за кошт місцевого бюджету Черкас.

Талановиті люди – талановиті у всьому, це зайвий раз довели і облюблені «будівельники» Тулуба, що протягом 2016 року «заасфальтували» майже 20 млн. коштів місцевої громади міста Черкас.

Ще 9 млн. «вкатало» інше підприємство з орбіти Анатолія Бурського – ТОВ «Автомагістраль-центр», що взялося на замовлення міської влади через ліс стелити дорогу по вулиці Мєндєлєва, «спрощуючи» життя та розвантажуючи трафік мешканцям елітної забудови Соснівки та мікрорайону Яблуневий.

Асфальтний пиріг від шефа. Результати 2016 року 3

Несподіваними «фаворитами» нової міської влади в 2016 році стало підприємтвом ПВКП «Укрєвробуд 2013», що зареєстроване в місті Покров (колишнє Орджонікідзе) Дніпропетровської міської ради, та належать А. Фтояну, котрий до Черкас уже встиг залишити свій слід на дорогах як західної, так і східної України, побувавши на підрядах служб автодоріг Рівненщини і Тернопільщини, а також у самого Генадія Адольфовича Кернеса, що особливо цінно. Проте співпраця з останнім виявилась не надто довгою. Відзначився Артурік Фтоян і в реєстрі судових рішень. Згідно ухвали суду підприємець здійснював підробку тендерної документації задля звитяг в торгах. Проте це закінчилось для нього «лише» поруками власного трудового колективу.

В Черкасах Фтоян почав свою бурхливу діяльність не менш видовищно та ефектно, в перші теплі дні весни заасфальтувавши дороги на вулицях прилеглих до будинку дружини міського голови, де зі слів очевидців, мешкає його теща. Мабуть, це справило неабияке враження на господарників міста та забезпечило плодовиту співпрацю підрядника з міським бюджетом, в результаті якої встигли освоїти більше 25 млн грн.

Проте завершити рік на мажорній ноті підрядникам Анатолія Васильвича так і не вдалося. Під кінець року ПВКП «Укрєвробуд 2013», що до цього спеціалізувалось виключно на «допорогових» підрядах сумою не більше 1,5 млн грн, тріумфально взяло участь в тендері на ремонт частини бульвару Шевченка. Проте «тріумфувати» вдалося лише з другої спроби. Втративши дорогоцінний час на тендерну тяганину, підрядник так і не встиг до кінця зими виконати передбачений обсяг робіт, залишивши на зиму центральну транспортну артерію розкуроченою, «на радість» всім автовласникам міста. Ремонт бульвару став своєрідною ложкою дьогтю в бочці меду «освоєння» бюджету міста 2016 року.

Особливого драматизму ситуації надає той факт, що на капітальному ремонті бульвару Шевченка акцентував особливу увагу міський голова під час своєї передвиборчої кампанії. Жалюгідний стан «законсервованого» відрізу шляху в самісінькому середмісті Черкас суттєво підпсував «господарський» імідж міської влади і ставить під загрозу подальшу співпрацю підприємців з Покровим та Черкаською міською ради.

Безхмарними є перспективи співпраці ЧМР з іншим підрядником, що має коріння з Черкащини, – ПП «Дорстрой». Воно належить Роберту Григоряну та зареєстроване в м. Христинівка. В 2016 році підприємці «освоїли» 20,5 млн грн переважно на будівництві та ремонті вул. Героїв Дніпра, де формується потужна транспортна розв'язка. Продовжаться роботи на об‘єкті і в 2017 році.

Крім того, міцно закріпився на ринку «дорожніх» підрядів і «опальний» бізнесмен Володимир Халай, що на початку року мав публічні і не зовсім конфлікти з представниками міської посадової еліти. Підставивши плече менш успішним конкурентам, до кінця року пов’язані з Халаєм фірми «освоїли» близько 25 млн грн, частина з них підряди отримані ще в 2015 році, зокрема поточний ремонт вулиць. Саме після одного з таких «поточних» ремонтів і виник публічний конфлікт між владою та підприємцем.

Зазначимо, що в 2017 році на ремонт міських вулиць планується витратити не менше коштів, аніж в році попередньому. Мова знову далеко не про 100 млн.грн, омріяних в листопаді 2015-го. Наразі, проект Програми соціально-економічного розвитку на 2017 рік містить видатків на дороги міста в розмірі майже 200 млн.грн. Детально про майбутнє черкаських доріг читайте в нашій наступній публікації.

Валентин Коваль

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.