Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані?

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані?

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані?

Майбутня перлина міста Умані - сквер імені Т. Шевченка і його реконструкція під кінець минулого року привернула неабияку увагу. Проте джерелом цієї уваги стали зовсім не туристи чи пересічні жителі міста. Інтерес до будівництва проявили правоохоронці та контролюючі органи.

Реконструкція скверу здійснюється за рахунок коштів державної субвенції на замовлення місцевого департаменту житлово-комунального господарства. 29 вересня 2016 року за результатом проведеного тендеру місцеві чиновники уклали з ТОВ “Імперія Води Україна” угоду на реконструкцію місця загального користування уманчан, родзинкою якого мав стати технологічний фонтан. Вартість угоди, згідно з проведеним аукціоном, становить 23 млн 205 тис. грн. Протягом грудня 2016 року підрядник, відповідно до підписаних та “оплачених” платіжок, встиг освоїти 20,4 млн грн. Проте реальність задокументованих обсягів виконаних робіт викликала питання у працівників Головного управління Національної поліції в Черкаській області. Згідно з календарним планом виконання робіт, протягом 2016 року мали бути зроблені фактично всі роботи з облаштування площі та монтажу обладнання фонтану, а на 2017 рік залишалось лише пусконалагоджувальні роботи та озеленення.

Утім візуальний огляд місця реконструкції і фахівцю-будівельнику, і слідчому, та і пересічному громадянину дає зрозуміти, що до пусконалагоджувальних робіт ще дуже далеко. На це недвозначно натякає стан мощення плитки, “залежні” будівельних матеріалів та сміття.

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані? 1

 

Саме апелюючи до фактичного огляду місця будівництва, правоохоронці забажали від уманських чиновників надати доступ до документів, пов’язаних із ходом робіт. Слідчий суддя Придніпровського суду м. Черкас бажання визнав цілком вмотивованим і задовольнив. Про це свідчить відповідна ухвала суду.

Проте інтерес до робіт виник не лише в поліціянтів. Закупівля привернула увагу і представників Антимонопольного комітету. Навіть поверхневий аналіз тендерної документації замовника та пропозицій учасників торгів дозволяє встановити ознаки узгоджених дій, як мінімум, двох нібито “конкурентів”.

Окрім переможця - ТОВ “Імперія Води Україна” формально “претендували” на виконання підряду ще два підприємства - ПП “Центр-монтаж-енерго” та ТОВ “МБП-Тепломережа”. Вже сам перебіг аукціону демонструє відсутність будь-якої жаги до перемоги в “аутсайдерів”. У ході торгів жоден із учасників не зробив жодного пониження своїх стартових пропозицій.

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані? 2

Трохи світла на таку поведінку проливають деталі документації, поданої як переможцем, так і його конкурентами. У своїй пропозиції ТОВ “Імперія Води Україна”, нічого не соромлячись та не приховуючи, зазначає як майбутнього субпідрядника ПП “Центр-монтаж-енерго” - “срібного призера” змагань за підряд ціною у двадцять бюджетних мільйонів.

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані? 3

 

Крім того, на підтвердження наявності необхідної для участі в торгах та здійснення майбутньої реконструкції техніки переможець надав договір оренди, укладений зі все тим же ПП “Центр-Монтаж-Енерго”.

 

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані? 4

Фактично, вся техніка переможця-підрядника є орендованою і належить “субпідряднику”. В таких діях неможливо знайти порушень закону “Про публічні закупівлі”. Проте в умовах, коли виконання умов договору переможцем торгів залежить від “доброї” волі учасника, що програв, виникають питання іншого характеру. Зокрема, щодо реальності конкуренції і відсутності домовленостей між підприємствами, що вплинули на хід торгів. Саме це і мають перевірити представники регіонального відділення Антимонопольного комітету.

Так, у коментарі “Забебі” у черкаському осередку АМКУ повідомили, що нині досліджують це тендерне питання на предмет антиконкурентних узгоджених дій учасників торгів.

Нині точна причина “скромної” поведінки підприємців з “Центр-Монтаж-Енерго”, що вирішили залишитись “в тіні”, достеменно невідома. Проте, можливо, це пов’язано з іменами його контролерів. Якщо ТОВ “Імперія Води Україна”, зареєстроване в м. Києві, має мало спільного з черкаським краєм, то от зв’язки ПП “Центр-Монтаж-Енерго” куди більш тісні як в “економічному”, так і “політичному” плані. Підприємство за останні півроку, згідно з даними системи “Прозорро”, отримало “бюджетних” підрядів на суму близько 18 млн грн не лише в Черкаській, а і в Київській та Херсонській областях. Основний напрям діяльності - електромонтажні роботи. Зареєстроване воно в Умані та належить Марині Савченко та Валентині Кокодзей, що володіють 90% статутного капіталу. Директор підприємства - Кокодзей Володимир Миколайович.

Кокодзей є депутатом обласної ради, обраним за списками політичної партії “Відродження” та є головою комісії з питань розвитку інфраструктури та ЖКГ.

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані? 5

Певної “перчинки” цій історії додає те, що “залучав” кошти на цей проект відомий депутат-кнопкодав (здатний одночасно голосувати за п’ятьох колег) зі все тієї ж партії “Відродження” Антон Яценко. Крім того, ще під час презентації “фонтану” на рівні проекту, за два місяці до фактичного аукціону, можна було без проблем розгледіти атрибутику переможця конкурсу.

Хто заважає витратити 20 млн грн на фонтан в Умані? 6

Попри бажання Антона Яценка та міського голови Умані Олександра Цебрія якнайшвидше закінчити роботи, станом на сьогодні їхнє виконання ускладнено, і причина тому - не лише погодні умовами. Зі слів місцевих активістів, наразі будь-яка активність на об’єкті припинилась. І якщо кримінальні провадження по фактах подібних “розтрат” рідко доходять до реальних звинувачень, то от “розслідування” Антимонопольного комітету для  ТОВ “Імперія Води Україна” та його субпідрядника ПП “Центр-Монтаж-Енерго” можуть вилитись у більш реальні та відчутні проблеми, так як тягнуть за собою не лише штрафні санкції, а і заборону участі в державних тендерах.

Валентин Коваль

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.